Gratis leverans!! från 600,00 Sk
Spara till inköpslistan
Skapa en ny inköpslista

Lojalitetsprogram - villkor och bestämmelser

Allmän information om lojalitetsprogrammet MateMundo.se

Lojalitetsprogrammet gör det möjligt att få gratis produkter i utbyte mot poäng som deltagaren tjänar genom att handla i MateMundo.se-butiken och lägga till betyg och recensioner av produkter som erbjuds av butiken.

Deltagande

Deltagare i lojalitetsprogrammet är de som är registrerade på www.matemundo.se.

Regler för beräkning av poäng

1. Poängen beräknas utifrån beställningens penningvärde (SEK). När kunden lägger en order får han eller hon automatiskt ett antal poäng som beräknas enligt följande formel:

X = orderns poängvärde, där 0,37 SEK = 1 poäng (t.ex. om ordervärdet är 100 SEK, är antalet tilldelade poäng 100 / 0,37 = 270,27)

2. Talet X är inte avrundat till heltal.

3. Poäng delas också ut för:

  • lägga till ett yttrande från kunden om en produkt som köpts i butiken (7 poäng för varje yttrande som godkänts av butiken) och bifoga foton till yttrandet (7 poäng för varje godkänt foto som bifogas med yttrandet),
  • prenumerera på butikens nyhetsbrev (10 poäng tilldelas en gång).

4. Poäng läggs inte till fraktkostnaden för din beställning (om du väljer att få din beställning skickad till den adress du angav vid registreringen).

5. Punkter representeras som mätbara tal.

Omvandling av ordervärde per poäng

Omvandlingen av ordervärdet till poäng används för att beräkna de poäng (markerade som väntande) som kunden erhåller när denne lägger en order. Regeln för beräkning av poäng enligt omvandlingen av ordervärde per poäng diskuteras i avsnittet "Regler för beräkning av poäng" i dessa regler.

Typ av poäng / poängstatus

  • väntande poäng – detta är poäng som automatiskt tilldelas när en kund gör en beställning. Väntande poäng inväntar verifiering från vår sida. Verifiering innebär att statusen för väntande poäng ändras till en av de två följande statusarna (krediterad eller annullerad). Poäng med status väntande räknas inte när poängsaldot för en kund beräknas,
  • krediterade poäng – detta är poäng som godkänts av oss. Ändringen av poängstatus från väntande till krediterad kommer att ske när transaktionen (köpet) har slutförts. Poäng med krediterad status räknas med vid beräkning av poängsaldot för en kund,
  • avbrutna poäng – det här är poäng som inte har verifierats framgångsrikt och avbryts när transaktionen inte slutförs (t.ex. ingen betalning, hämtar inte produkterna inom den tidsfrist som vi har angett). Poäng som markerats som annullerade räknas inte när poängsaldot för en kund beräknas,
  • använda poäng – detta är poäng som kunden har använt för att betala för beställda produkter. Använda poäng inkluderas automatiskt i kundens poängsaldo vid tidpunkten för betalning med poäng för beställningen. Poäng med status som använda räknas med vid beräkningen av kundens poängsaldo.

Verifiering av punkter

1. Verifiering av poäng innebär att statusen för väntande poäng som tilldelats en specifik transaktion ändras till en av statusarna:

  • krediterade poäng,
  • avbrutna poäng.

2. Att ändra poängstatus från väntande till krediterad eller annullerad är oåterkalleligt.

3. Tiden för verifiering av poäng är upp till 40 dagar från orderdatum.

4. Väntande poäng krediteras när det är känt att transaktionen har slutförts, dvs. betalning har mottagits och de beställda produkterna har levererats eller hämtats personligen av kunden inom en av oss angiven period på upp till 20 dagar från avsändningsdatumet.

5. Väntande poäng ska annulleras när transaktionen inte har ägt rum (t.ex. ingen betalning, inte hämtat produkterna inom den 20-dagarsperiod som vi anger från beställningsdatumet).

Kundens poängsaldo

1. Kundens poängsaldo beräknas med hjälp av följande formel:

kundens poängsaldo = totalt antal krediterade poäng - totalt antal använda poäng

2. Kunden får endast använda de poäng som definieras som kundens poängsaldo.

3. När ett köp genomförs minskas poängsaldot med det antal poäng som använts.

4. Poängsaldot används automatiskt när du gör nästa beställning om du klickar på alternativet: använd poängsaldot.

5. Alla produkter som kan bytas mot lojalitetspoäng hittar du under fliken "Lojalitetsprogrammets produkter".

6. Det antal poäng från kundens poängsaldo som användaren väljer under beställningsprocessen kommer att användas för beställningen, förutsatt att poängsaldot är större än det antal poäng som används.

7. Poängsaldot kan ändras av systemadministratörer i händelse av att en order annulleras.

8. Varje registrerad och inloggad kund får information om det aktuella poängsaldot och rabattmöjligheter.

9. Poäng kan endast lösas in för produkter som är tillgängliga med poäng.

pixel