Ingenting är uppfriskande... som CBSé!

Den perfekta balansen mellan kraften och smaken av yerba med fantastiska tillägg - det här är CBSé. Det argentinska varumärket förknippas främst med ovanlig smaksatt yerba mate. Letar du efter en uppfräschning? Gillar du frukttillsatser? Eller går du ner i vikt? Svaret på varje fråga blir kort - CBSé!
CBSé – mot tradition
Även om det inte var så länge sedan var yerba mate den enda hemligheten för Guarani-indianerna, omgiven av en speciell kult "gåva från gudarna", har det under en tid vunnit människors hjärtan runt om i världen - inte bara sydamerikaner. På den ständigt växande yerba-marknaden uppstod för 45 år sedan ett varumärke som skakade världen av grönt, stimulerade infusion, bröt traditionens ramar och introducerade en fläkt av friskhet och en hel mängd färger. I yerba från CBSé hittar du inga tråkiga klassiker, här råder smaken!
Och det började så omärkligt...
Varumärket CBSé började sin verksamhet i slutet av det galna 70-talet av förra seklet, närmare bestämt 1978. När de bor i San Francisco, som ligger i den argentinska provinsen Córdoba, gav sig gifta paret Florentino Orquera och María Amelia Elizagaray ut på en resa genom ursprungliga smaker och aromer, och allt började i deras ... garage. De kom på idén att kombinera paraguayansk järnek med bergsörter. Fyra år senare förvandlades "garage"-verksamheten, som till en början tog 50 kvadratmeter, till en hel industrianläggning på 8 hektar, belägen i Santa Fé. Företaget utvecklade gradvis sina grödor. Genombrottet var lanseringen av smaksatta produkter på marknaden. Enligt varumärkesägarna har CBSé initierat ett helt nytt segment på marknaden, det vill säga yerba mate saborizada – smaksatt med frukt och örter. 1997 kunde konsumenterna prova innovativa yerbs från CBSé med apelsin, citron, grapefrukt och kaffesmaker. En annan milstolpe i varumärkets historia kom bara tre år senare. CBSé erhöll kvalitetscertifikatet ISO 9001-2000, vilket bekräftade den höga kvaliteten och moderniteten hos dess produkter. Från det ögonblicket började yerba, mycket populärt i Argentina, erövra andra länder - Uruguay, Paraguay, USA och Spanien. 2007 tänkte företaget på örternas hälsofunktioner och skapade en ny serie produkter - funktionella och välsmakande blandningar. Det var kompositioner vars uppgift var att reglera kroppens funktion, stimulera och stödja bantningsprocessen. De följande åren präglades av etablering av nya grödor, uppfriskande av förpackningens grafiska design och ytterligare framgångsrika smakexperiment. För närvarande kan CBSé yerba drickas "på många språk". Varumärkets produkter når länderna i Sydamerika, Nordamerika (USA, Mexiko, Kanada) och Centralamerika, samt Europa (Tyskland, Spanien, Italien, Polen, Frankrike, Tjeckien), Mellanöstern (Förenade Arabemiraten) ) och Australien.
Du kommer aldrig att bli uttråkad av CBSé!
Varumärkets utbud är riktigt brett och flera "kategorier" kan urskiljas i det. Först och främst, som vi nämnde i början, bland produkterna från det argentinska märket hittar du inte ren, klassisk yerba mate utan tillsatser. CBSé fokuserar definitivt och konsekvent på smakrika, uttrycksfulla kompositioner, vilket starkt skiljer det från konkurrenterna. Vad är värt att uppmärksamma? Början av märket är mycket uppfriskande "örter", som gläder många entusiaster av stimulerande infusion: berget Serranas, havet Hierbas del Litoral, eller CBSé Hierbas Cuyanas, med en rik bukett av tillägg. Det är omöjligt att inte nämna den banbrytande smaken saborizadas: apelsin Naranja, citron Limón, grapefrukt Pomelo, tropisk CBSé Frutos Tropicales, det vill säga en kombination av mango, passionsfrukt, papaya och apelsin smaker, CBSé Frutos del Bosque med en skogsfruktsmak och CBSé Frutos del Valle äpple och päron. Speciellt varianterna CBSé Frutos del Bosque och CBSé Frutos Tropicales vann yerba mate-fansens hjärtan runt om i världen! För älskare av söta förnimmelser har tillverkaren förberett något speciellt - torka sötad med naturliga sötningsmedel - med tillsats av stevia och honung. Dessa yerbas är riktigt söta - prova själv om du inte tror det! Det rika utbudet av märket inkluderar även funktionella blandningar - den ovanliga CBSé Silueta (äpple eller apelsinversion), som stödjer bantningsprocessen och CBSé Regulase, vars uppgift är att ta hand om matsmältningssystemet. Särskilt anmärkningsvärt är det senaste föremålet i den breda portföljen av varumärket CBSé - Etiqueta Negra, det vill säga kultvarianten av Hierbas Serranas i premiumversionen. En absolut hit och bästsäljare, vilket framgår av rankingen av den mest populära yerba mate, är CBSé Energia Guarana med tillägg av guarana, som stimulerar starkt och under lång tid. Vid det här laget är det värt att notera att alla produkter av detta märke är märkta "libre de gluten" på förpackningen, vilket betyder att de inte innehåller gluten, dessutom har vissa kompositioner utvecklats i samarbete med en sydamerikansk dietist - Dr. A. Cormillot.
Yerba CBSé - du kommer att älska det eller hata det!
En sådan stark utmärkelse från konkurrenterna och hög popularitet ger alltid många anhängare och motståndare. Det är inte annorlunda med yerba mate CBSé, som många åsikter har samlats på. Vissa älskar den gränslöst för dess avantgardistiska inställning till ämnet, samtidigt som den, av exakt samma anledning, hatas av traditionsanhängare, som tror att kombinationen av Guaraniindianernas "heliga" ört med aromer (även om de är naturliga) är ren profanering. Vad är vår åsikt? Vi tror att smaker är olika och alla har rätt att bilda sig en egen uppfattning, och samtidigt är det värt att vara öppen för nya saker och vidga sina vyer, utan att sätta stela gränser.
Hur smakar CBSé yerba?
Och vad kan vi säga till folk som inte har provat CBSé yerba ännu? Hur smakar det? Var och en av varianterna kännetecknas av en behaglig "lätthet". Som det anstår en argentinsk yerba märks en delikat bitterhet och stramhet, som samtidigt perfekt harmoniserar med smaken av tillsatserna. Yerbs av CBSé beskrivs bäst med två ord: perfekt balans. Dessutom fungerar alla varianter bra i alla versioner - både varma och kalla. Varje produkt är en separat historia, och CBSé är en sensation i Polen och utomlands. Fansen uppskattar särskilt sammansättningen av yerba mate med bergsörter och CBSé Energia Guarana med tillägg av en stimulerande frukt från Sydamerika. Här är en av många positiva åsikter: "Många företag erbjuder herbal mate, men den här är min favorit. Det är lugnande och glad, särskilt behagligt under kvällsavkopplingen. Balanserad och behaglig smak. Jag rekommenderar det definitivt." CBSé är en yerba bra för nybörjare, men också för dig som letar efter något nytt, originellt och fräscht. Hur mycket ska man använda yerba mate CBSé för att få ut den bästa smaken? Personligen rekommenderar vi en portion på ca 15-30 gram torkad frukt – beroende på kärlets kapacitet.
CBSé - yerba mate som går med tiden
Om vi inte har lyckats övertyga dig till CBSé än, kanske du är intresserad av varumärkets enorma engagemang i aktuella händelser, kultur och öppenhet för nya, originella idéer. Det här är ett företag som följer med tiden! CBSé är aktivt i sociala medier och håller konstant kontakt med sina fans. Titta bara på den omfattande YouTube-kanalen, som bokstavligen är full av engagerande innehåll och intressanta idéer. Det är också värt att nämna här om kuriosa relaterade till varumärket. 2017 lanserade CBSé en begränsad serie produkter riktade till barn, under sloganen "Mi Primer Mate" ("Min första kompis"). Det var en yerba med tutti-frutti-smak, i karaktäristisk, mycket färgstark förpackning, på vilken motivet av karaktärer från böcker populära i Argentina - Gaturro - användes. Den ursprungliga och ganska ovanliga idén mötte stort intresse, även utomlands. En annan anmärkningsvärd händelse är CBSés engagemang 2015 i kampanjen #UnEmojiParaElMate, vars syfte var att introducera en symbol som representerar yerba mate bland uttryckssymboler som används i sociala medier. Företaget ansökte till Unicode Consortium och hävdade att bland de emojis som används varje dag av miljontals människor runt om i världen behövdes en symbol som skulle representera den ständigt växande gemenskapen av yerba mate-fans. Handlingen var framgångsrik och matero-emosymbolen med en bombilla fast i den